Projekt
Rebranding af Dansk e-Mobilitet
Kunde
Discipliner
Værktøjer
Beskrivelse
Dansk Elbil Alliance var vokset sig større end elbilen. Nu omfavner de både ladestandere, den tunge transport, offentlige transport og mange andre aktører indenfor transportområdet. Derfor skifter de navn til Dansk e-Mobilitet, og det fik Radius lov til at hjælpe med.
Vi lavede en brandworkshop, brandessens, kernefortælling og, sidst men ikke mindst, en ny visuel identitet. Den nye identitet udspringer fra kernefortællingen og viser hvordan Dansk e-Mobilitet omfavner hele værdikæden, og kæmper for den grønne omstilling af de danske veje.
Opbygningen af identiteten, som er i tråd med Dansk e-Mobilitets kernefortælling.
De primære farver kommer fra naturen, der signalerer bæredygtighed og fremtid, som Dansk e-Mobilitet arbejder for. De sekundære farver udspringer fra den skrappe gule billygte og grønne ladefarve.
Det grafiske femte element kan både bruges en-til-en (tv), samt mere abstrakt (th), så den tilpasses det konkrete budskab.